- Проблема інтегративного підходу до оцінки стану фізичного та ментального здоров’я дітей, що постраждали через воєнний конфлікт на Сході України
Проблема інтегративного підходу до оцінки стану фізичного та ментального здоров’я дітей, що постраждали через воєнний конфлікт на Сході України
Perinatology and pediatric.Ukraine. 2017.4(72):95-98; doi 10.15574/PP.2017.72.95
Ган Р. З., Стеблюк В.В.
Івано–Франківський національний медичний університет, Україна
Українська військово–медична академія, м. Київ, Україна
Розглянуто можливі механізми впливу стресу, пов'язаного з воєнним конфліктом на Сході України, на показники фізичного та психічного здоров'я дітей постраждалих категорій — внутрішньо переміщених осіб і таких, що втратили батьків. Показано необхідність комплексного інтегративного підходу до порушень здоров'я та пошуку шляхів його збереження та відновлення.
Ключові слова: війна, стрес, дезадаптація, здоров'я дітей.
Література
1. Лібанова Е.М. Вимушене переселення з Донбасу: масштаби та виклики для України (за матеріалами наукової доповіді на засіданні Президії НАН України 8 жовтня 2014 року) / Е.М. Лібанова // Вісник НАН України. – 2014. – № 12. – С. 15–24.
2. Матяш М.Н. Соціально-стресові розлади у структурі українського синдрому / М.Н. Матяш, Л.І. Худенко // Український медичний часопис. – 2016. – №3(113). – С. 118–121.
3. Стан соматичного та психічного здоров'я дітей із зони антитерористичної операції / ММ. Коренєв І.С. Лебець, С.Р. Толмачова [та ін.] // Здоровье ребенка. – 2017. – Т. 12. – С. 10–13.
4. Чопяк В.В. Здоровий спосіб життя, як засіб імунопрофілактики / В.В. Чопяк // Клінічна імунологія. Алергологія. Інфектологія. – 2008. – № 3. – С. 76–77.