• Застосування фантомів для відпрацювання практичних навичок у студентів ІV курсу стоматологічного факультету при викладанні дитячої терапевтичної стоматології
ua До змісту Повний текст статті

Застосування фантомів для відпрацювання практичних навичок у студентів ІV курсу стоматологічного факультету при викладанні дитячої терапевтичної стоматології

Modern Pediatrics.Ukraine.2020.3(107): 99-101; doi 10.15574/SP.2020.107.99
Лісецька І. С.
ІваноФранківський національний медичний університет, Україна

Для цитування: Лісецька ІС. (2020). Застосування фантомів для відпрацювання практичних навичок у студентів ІV курсу стоматологічного факультету при викладанні дитячої терапевтичної стоматології. Сучасна педіатрія. Україна. 3(107): 99101; doi 10.15574/SP.2020.107.99
Стаття надійшла до редакції 26.12.2019 р.; прийнята до друку 01.04.2020 р.

Специфіка стоматологічної освіти полягає в необхідності одночасного формування відмінних теоретичних та практичних мануальних навичок, що обумовлено виконанням маніпуляцій дрібним інструментом на обмеженому просторі у ротовій порожнині.
Мета: висвітлити досвід покращення якості засвоєння практичних навичок студентами ІV курсу стоматологічного факультету при викладанні дитячої терапевтичної стоматології.
Для ефективного формування практичних навичок у студентів ІV курсу стоматологічного факультету при викладанні дитячої терапевтичної стоматології доцільно дотримуватися таких етапів: 1) ознайомлення та запам'ятовування алгоритму виконання певного переліку практичних дій; 2) чітке розуміння способів виконання дій, опанування окремими їх елементами, багаторазове повторення певного переліку дій; 3) автоматизація елементів дій, удосконалення виконання навичок, перехід до мускульного контролю; 4) закріплення навички, опанування довільним регулюванням характеру дії.
Висновки. Застосування фантомів для відпрацювання практичних навичок у студентів ІV курсу стоматологічного факультету при викладанні дитячої терапевтичної стоматології позитивно впливає на засвоєння ними практичної частини, стимулює активніше працювати самостійно, відпрацьовувати практичні навички, які необхідні для їхньої професійної діяльності.
Автор заявляє про відсутність конфлікту інтересів.
Ключові слова: стоматологія, освіта, студенти, практичні навички, фантом.

ЛІТЕРАТУРА

1. Колесник ТВ, Смольянова ОВ. (2018). Використання майстер-класів для формування навичок виконання медичних маніпуляцій на кафедрі пропедевтики внутрішньої медицини. Медична освіта.1: 79–81.

2. Максименко СД, Філоненко ММ. (2014). Педагогіка вищої освіти. Підручник. Київ: ТОВ Видавництво Центр навчальної літератури: 286.

3. Петрушанко ТО, Островська ЛЙ, Попович ІЮ. (2016). Значення фантомних занять у формуванні практичних навичок майбутніх лікарів-стоматологів. Український стоматологічний альманах.1(2): 94–7.

4. Самойленко АВ, Салюк ОД, Орищенко ВЮ, Бабенко ВМ та ін. (2012). Досвід викладання пропедевтики терапевтичної стоматології в умовах кредитно-модульної системи організації навчального процесу. Медичні перспективи.4(17): 15–7.

5. Щербатюк НЮ, Горішний ІМ, Чорномидз ІБ. (2019). Засвоєння студентами практичних навичок при вивченні педіатрії. Медична освіта.3: 35–8.