- Роль студентського наукового гуртка в підготовці висококваліфікованих фахівців під час дистанційного навчання
Роль студентського наукового гуртка в підготовці висококваліфікованих фахівців під час дистанційного навчання
Modern Pediatrics. Ukraine. 2021.4(116): 82-85. doi 10.15574/SP.2021.116.82
Лісецька І. С.
Івано–Франківський національний медичний університет, Україна
Для цитування: Лісецька ІС. (2021). Роль студентського наукового гуртка в підготовці висококваліфікованих фахівців під час дистанційного навчання. Сучасна педіатрія. Україна. 4(116): 82-85. doi 10.15574/SP.2021.116.82
Стаття надійшла до редакції 28.02.2021 р., прийнята до друку 13.05.2021 р.
Важливим етапом у формуванні майбутнього спеціаліста є самостійна робота здобувача, зокрема, залучення найкращих представників до науково-дослідної роботи (НДР). До НДР здобувачі залучаються через студентський науковий гурток (СтНГ). Пандемія коронавірусу COVID-19 і карантинні обмеження змусили майже всі країни переглянути освітні стратегії навчання.
Мета — оцінити роль функціонування СтНГ у вищому медичному навчальному закладі на кафедрі дитячої стоматології в підготовці майбутніх висококваліфікованих спеціалістів; виявити особливості його роботи під час дистанційного навчання.
Результати. Важливим засобом організації навчальної роботи здобувачів для глибокого вивчення різних аспектів дитячої стоматології є їхня науково-дослідницька діяльність при виконанні самостійної роботи, у процесі якої викладачі виявляють ініціативних і зацікавлених здобувачів, що продовжують дослідження у рамках діяльності СтНГ кафедри, проводячи НДР за обраною темою. Під час дистанційного навчання Івано-Франківський національний медичний університет (ІФНМУ) користується сайтом «Хмарні сервіси Office 365», до якого мають доступ усі викладачі й здобувачі вузу. Під час карантину засідання СтНГ проводяться у форматі онлайн-конференції в програмі Microsoft Teams (попередньо створена команда з типом «Клас» — СтНГ кафедри дитячої стоматології, куди додали гуртківців усіх курсів стоматологічного факультету та події в програмі — в календарі відповідно до календарно-тематичного плану засідань СтНГ, запрошуються студенти та викладачі). Microsoft Teams — центр для командної роботи в Office 365, який є більш спрощеним варіантом систем управління навчанням, проте дає змогу навчальній групі комунікувати та обмінюватися файлами. Програма зручна, оскільки об'єднує все в спільному робочому середовищі, яке містить чат для обговорень, файлообмінник і корпоративні програми. Засідання СтНГ організовані за допомогою відеозв'язку.
Висновки. Участь у СтНГ кафедри дитячої стоматології ІФНМУ дає змогу здобувачам підготувати повноцінну наукову роботу, що активізує навчально-виховний процес, сприяє їхньому професійному зростанню, допомагає поєднати творчий підхід, набуті теоретичні знання і практичні навички. Крім того, підвищує рівень підготовки майбутніх фахівців і формування навичок НДР як складової професійної підготовки здобувачів та розвиток наукового потенціалу майбутніх науковців навіть під час дистанційного навчання. Автор заявляє про відсутність конфлікту інтересів.
Ключові слова: науково-дослідна робота, студентський науковий гурток, дистанційне навчання, здобувач.
ЛІТЕРАТУРА
1. Борзих ОА, Кайдашев ІП. (2018). Компетентісний підхід у підготовці сучасного фахівця з вищою медичною освітою. Збірник тез науково-практичної конференції з міжнародною участю «Актуальні питання підвищення якості освітнього процесу». Івано-Франківськ ДВНЗ «ІФНМУ»: 77.
2. Деніна РВ. (2015). Студентський науковий гурток: удосконалення професійних навиків. Буковинський медичний вісник. 19; 3 (75): 282–284. https://doi.org/10.24061/2413-0737.XIX.3.75.2015.195
3. Дронов ОІ, Насташенко ІЛ, Ковальська ОІ, Крючина ЄА, Скомаровський ОА, Процюк АВ. (2013). Роль діяльності студентського наукового гуртка в мотивації професійної орієнтації студентів-медиків. Вісник ВДНЗУ «Українська медична стоматологічна академія». 13 (1): 288–290.
4. Готюр ОІ, Деніна РВ, Волинський ДА, Кочержат ОІ. (2019). Роль науково-дослідної роботи студента у формуванні майбутнього фахівця. Art of Medicine. 3 (11): 85–88.
5. Кочерга ЗР, Недоступ ІС, Павликівська БМ, Ган РЗ, Лотовська ТВ та ін. (2019). Організація роботи педіатричного студентського наукового гуртка — невід'ємна частина компетентісного підходу в підготовці майбутніх висококваліфікованих спеціалістів. Буковинський медичний вісник. 23; 3 (91): 150–155. https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXIII.3.91.2019.77
6. Корбут ОГ. (2021). Дистанційне навчання: моделі, технології, перспективи. URL: http://confesp.fl.kpi.ua/ru/node/1123.
7. Кучеренко Н. (2018). Дистанційне навчання як виклик сучасної університетської освіти: філософсько-правовий вимір. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Юридичні науки. 20: 34–40.
8. МОН України. (2000). Концепція розвитку дистанційної освіти в Україні року: Постанова від 20 грудня 2000. Міністерство освіти і науки України. URL: http://www.osvita.org.ua/distance/pravo/00.html.
9. Скрипник ЛМ. (2012). Дистанційна медична освіта: сучасні реалії та проблеми. Архів клінічної медицини. 2 (18): 116–118.
10. Трефаненко ІВ, Хухліна ОС. (2017). Студентський науковий гурток як вид науково-дослідної роботи студентів. Вісник ВДНЗУ «Українська медична стоматологічна академія». 17 (1): 278–281.
11. Третяк НГ, Дудченко МО, Шапошник ОА, Кудря ІП. (2017). Роль студентського наукового товариства як шлях у формуванні самостійної роботи студентів. Вісник проблем біології і медицини. 1 (135): 232–234.
