• Деякі питання акредитації в рамках безперервного професійного розвитку медичних фахівців в Україні: міжнародний досвід і вимоги
ua До змісту Повний текст статті

Деякі питання акредитації в рамках безперервного професійного розвитку медичних фахівців в Україні: міжнародний досвід і вимоги

Modern Pediatrics. Ukraine. (2021). 7(119): 6-13. doi 10.15574/SP.2021.119.6
Марушко Р. В.1, Бахтіярова Д. О.2, Клай С. Р.2, Загороднюк Д. М.2
1ДУ «Інститут педіатрії, акушерства і гінекології імені академіка О.М. Лук'янової НАМН України», м. Київ
2ТОВ «Група компаній Мед Експерт», м. Київ, Україна

Для цитування: Марушко РВ, Бахтіярова ДО, Клай СР, Загороднюк ДМ. (2021). Деякі питання акредитації в рамках безперервного професійного розвитку медичних фахівців в Україні: міжнародний досвід і вимоги. Сучасна педіатрія. Україна. 7(119): 6-13. doi 10.15574/SP.2021.119.6.
Стаття надійшла до редакції 08.10.2021 р., прийнята до друку 09.11.2021 р.

Безперервна медична освіта (БМО), або безперервний професійний розвиток (БПР), що наразі впроваджується в Україні, є навчанням упродовж усієї професійної кар'єри, яке дає змогу медичним працівникам ефективно виконувати професійні обов'язки з найкращими результатами. Це досягається завдяки злагодженій співпраці акредитаційних органів, провайдерів або організаторів БПР і медичних фахівців, а також шляхом впровадження ефективної моделі акредитації, яка і буде забезпечувати надання провайдерами належної освіти dмедичним працівникам.
Мета — описати основні принципи освітньої діяльності в рамках БПР, що базується на моделі акредитації провайдерів БПР, яка наразі є загальновизнаною та найефективнішою у світі.
Рекомендації, надані в статті, можуть бути використані учасниками БМО/БПР або зацікавленими сторонами, які націлені на активну участь у впровадженні нової системи акредитації.
Автори заявляють про відсутність конфлікту інтересів.
Ключові слова: безперервний професійний розвиток, безперервна медична освіта, акредитація, провайдер, медичні фахівці, освітня діяльність.

ЛІТЕРАТУРА

1. ACCME. (2020). Standards for Integrity and Independence in Accredited Continuing Education. Accreditation Council for Continuing Medical Education (ACCME). USA. Accessed 16 December 2020. URL: https://accme.org/accreditation-rules/standards-for-integrity-inde-pendence-accredited-ce.

2. Кабінет Міністрів України (2019). Про затвердження Положення про систему безперервного професійного розвитку фахівців у сфері охорони здоров'я. Постанова Кабінету Міністрів від 28 березня 2018 р. № 302. Зі змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 798 від 21.08.2019. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/302-2018-%D0%BF#Text.

3. Кабінет Міністрів України. (2021). Про затвердження Положення про систему безперервного професійного розвитку медичних та фармацевтичних працівників. Постанова Кабінету Міністрів України від 14.07.2021 № 725. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/302-2018-%D0%BF#Text.

4. International Academy for CPD Accreditation. (2020). Standards for Substantive Equivalency between Continuing Professional Development/Continuing Medical Education (CPD/CME) Accreditation Systems. Cited 2021 December 20. URL: https://academy4cpdaccreditation.files.wordpress.com/2020/10/final_iacpda_standards_for_sub-stantive_equivalency_10072020.pdf. https://doi.org/10.1080/21614083.2021.1874644; PMid:33552679 PMCid:PMC7850352

5. Марушко РВ. (2020). Стандарти істотної еквівалентності між системами акредитації безперервного професійного розвитку. Сучасна педіатрія. Україна. 4 (108): 7–13. https://doi.org/10.15574/SP.2020.108.7.

6. Марушко РВ. (2020). Впровадження акредитації провайдерів в Україні: роль та обов'язки провайдерів безперервного професійного розвитку. Український журнал Перинатологія і Педіатрія. 3 (83): 7–15. https://doi.org/10.15574/PP.2020.83.7.

7. Марушко РВ. (2020). Стандарти доброчесності та незалежності в акредитованій безперервній освіті. Сучасна педіатрія. Україна. 7(111): 7–13. https://doi.org/10.15574/SP.2020.111.7.