• Роль студентського наукового гуртка у підготовці майбутніх висококваліфікованих спеціалістів
ua До змісту Повний текст статті

Роль студентського наукового гуртка у підготовці майбутніх висококваліфікованих спеціалістів

Modern Pediatrics.Ukraine.2020.2(106):104-107; doi 10.15574/SP.2020.106.104
Лісецька І. С.
ІваноФранківський національний медичний університет, Україна

Для цитування: Лісецька ІС. (2020). Роль студентського наукового гуртка у підготовці майбутніх висококваліфікованих спеціалістів. Сучасна педіатрія. Україна. 2(106): 104-107; doi 10.15574/SP.2020.106.104
Стаття надійшла до редакції 28.11.2019 р., прийнята до друку 06.03.2020 р.

Важливим етапом у формуванні майбутнього спеціаліста є самостійна робота студента, зокрема залучення найкращих представників до науково-дослідної роботи (НДР). До НДР студенти залучаються через студентський науковий гурток (СНГ). Заняття в СНГ залишаються найвищим рівнем професійної підготовки студентів у здобутті вмінь і навичок, котрі базуються на суб'єктивній творчості.
Мета: оцінити роль функціонування СНГ у вищому медичному навчальному закладі на кафедрі дитячої стоматології в підготовці майбутніх висококваліфікованих спеціалістів.
Важливим засобом організації навчальної роботи студентів для глибокого вивчення різних аспектів дитячої стоматології є їхня науково-дослідницька діяльність при виконанні самостійної роботи, у процесі якої викладачами виявляються ініціативні та зацікавлені студенти, які продовжують дослідження у рамках діяльності СНГ кафедри, проводячи НДР за обраною темою. Це дозволяє оволодіти навиками систематизації, критичного аналізу, логічного викладення та узагальнення отриманого матеріалу. На кафедрі дитячої стоматології створено необхідні умови для розвитку і становлення перелічених вище особистісних якостей, а також надається свобода вибору у навчальній спрямованості. Для цього працює студентський науковий гурток (СНГ), де, починаючи з другого курсу, студенти мають змогу поглиблено опрацьовувати теоретичні і практичні аспекти дисциплін, що вивчаються. Основним видом діяльності СНГ є виконання студентами у позааудиторний час наукових досліджень за напрямками, які вивчає кафедра. Студенти пишуть резюме, готують мультимедійні презентації, які згодом подаються як тези, опублікування в наукових виданнях кращих робіт і виступи на науково-практичних конференціях студентів та молодих вчених в нашій країні та за кордоном.
Висновки. Участь у СНГ кафедри дитячої стоматології ІФНМУ дає можливість студентам підготувати повноцінну наукову роботу, що активізує навчально-виховний процес, сприяє їхньому професійному зростанню, допомагає поєднати творчий підхід, набуті теоретичні знання та практичні навички.
Автор заявляє про відсутність конфлікту інтересів.
Ключові слова: науково-дослідна робота, студентський науковий гурток, студент.

ЛІТЕРАТУРА

1. Борзих ОА, Кайдашев ІП. (2018). Компетентнісний підхід у підготовці сучасного фахівця з вищою медичною освітою. Збірник тез науково-практичної конференції з міжнародною участю Актуальні питання підвищення якості освітнього процесу, 11 трав. 2018, Івано-Франківськ. Івано-Франківськ: ДВНЗ ІФНМУ: 77.

2. Готюр ОІ, Деніна РВ, Волинський ДА, Кочержат ОІ. (2019). Роль науково-дослідної роботи студента у формуванні майбутнього фахівця. Art of Medicine.3(11): 85–8.

3. Деніна РВ. (2015). Студентський науковий гурток: удосконалення професійних навиків. Буковинський медичний вісник.19;3(75): 282–4.

4. Дронов ОІ, Насташенко ІЛ, Ковальська ОІ, Крючина ЄА и др. (2013). Роль діяльності студентського наукового гуртка в мотивації професійної орієнтації студентів-медиків. Вісник ВДНЗУ Українська медична стоматологічна академія.13(1): 288–90.

5. Кочерга ЗР, Недоступ ІС, Павликівська БМ, Ган РЗ та ін. (2019). Організація роботи педіатричного студентського наукового гуртка — невідємна частина компетентісного підходу в підготовці майбутніх висококваліфікованих спеціалістів. Буковинський медичний вісник.23;3(91): 150–5. https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXIII.3.91.2019.77

6. Третяк НГ, Дудченко МО, Шапошник ОА, Кудря ІП. (2017). Роль студентського наукового товариства як шлях у формуванні самостійної роботи студентів. Вісник проблем біології і медицини.1(135): 232–4.

7. Трефаненко ІВ, Хухліна ОС. (2017). Студентський науковий гурток як вид науково-дослідної роботи студентів. Вісник ВДНЗУ Українська медична стоматологічна академія.17(1): 278–81.