• The dynamics of intellectual productivity in children with autism during treatment by the intensive neurophysiological rehabilitation system 
To content

The dynamics of intellectual productivity in children with autism during treatment by the intensive neurophysiological rehabilitation system 

SOVREMENNAYA PEDIATRIYA.2015.6(70):90-92; doi 10.15574/SP.2015.70.90 
 

The dynamics of intellectual productivity in children with autism during treatment by the intensive neurophysiological rehabilitation system 
 

Kozyavkin V. I., Voloshyn T. B.

International clinic of rehabilitation, Truskavets, Ukraine 
 

Objective: to evaluate the efficiency of INRS system for rehabilitation of children with autism based on the study of the dynamics of their intellectual performance. 
 

Patients and methods: The inclusion criteria in the sample at initial randomization were: the child's age from 5 to 9 years, accordance to diagnostic criteria for the diagnosis of «child autism» in ICD010, the presence of signs of autism using Childhood Autism Rating Scale (CARS) or Autism Spectrum Screening Questionnaire (ASSQ), a rehabilitation course at INRS. We examined 79 children diagnosed with child autism (F84.0). To assess the effectiveness of rehabilitation coloured Raven matrices were used. 
 

Results: The intellectual dynamics of indicators in different clinical groups of children with autism was unidirectional. The most pronounced positive changes in the level of intellectual development occurred in patients with low performance (after the rehabilitation course in the area of intellectual defect remained 30.5±5.5% of children compared to 39±6% before treatment, in the area of the limited intellectual abilities were 25.5±5.0% compared to 35,5±6,0% before treatment). 
 

Conclusions: the outcome analysis of the level of intellectual development of children using raven Matrices after the end of rehabilitation by INRS has detected the presence of the expressed positive changes in the level of their intellectual development. The treatment by INRS in patients with autism showed an increase in the level of cognitive performance. 
 

Key words: infantile autism, Kozyavkin method, INRS, treatment of autism, coloured Raven matrices. 
 

References

1. Волошин ТБ. 2014. Клінікопсихопатологічні особливості дітей, хворих на аутизм. Персоніфікована терапія психічних розладів: проблеми та рішення. Наук-практ конф, 24–25 квіт. 2014 року. Харків: 10.

2. Занятия по модификации поведения для аутичных детей: руководство для родителей и специалистов. Корректировка поведения на ранней стадии аутизма. http://www.childneurologyinfo.com/educationtext Behavioral_Intervention1.php.

3. Козявкин ВИ, Шестопалова ЛФ, Волошин ТБ. 2014. Система интенсивной нейрофизиологической реабилитации (СИНР) В. И. Козявкина — новый подход к реабилитации детей с аутизмом. Матер 4-й междисциплинарной науч-практ конф с междунар уч, 28–30 окт. 2014 г. Москва, ГБУЗ Научнопрактический центр детской психоневрологии Департамента здравоохранения г. Москвы. Москва: 48.

4. Козявкін ВІ, Шестопалова ЛФ, Подкоритов ВС. 1999. Дитячі церебральні паралічі. Медикопсихологічні проблеми. Львів, НВФ Українські технології: 144.

5. Козявкін ВІ. 1999. Система інтенсивної нейрофізіологічної реабілітації за методом Козявкіна. Львів-Трускавець, Малти-М: 280.

6. Тарасун ВВ, Хворова ГМ. 2004. Концепція розвитку, навчання і соціалізації дітей з аутизмом. Навч посібн для вищих навч закладів. за наук ред ВВ Тарасун. К, Наук світ: 92—96.

7. Тарасун ВВ, Хворова ГМ. 2004. Концепція розвитку, навчання і соціалізації дітей з аутизмом. Навч посіб для вищих навч закладів. Київ, Наук світ: 92—96.

8. Тарасун ВВ. 2015. Основні напрями психологопедагогічної корекції і психокорекційних технологій для дітей з Аутизмом. http://refdb.ru/look/2677951-p2.html.

9. Developmental surveillance and screening for infants and young children. Committee on Children and Disabilities, American Academy of Pediatrics. Pediatrics. 2001. 108(1): 192—195.

10. Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (Fourth Edition), DSMIV. http://www.hawaii.edu/hivandaids/Psychiatric%20Diagnosis%20and%20the%20Diagnostic%20and%20Statistical%20Manual%20of%20Mental%20Disorders.pdf.

11. Kozyavkin VI, Shestopalova LF, Voloshyn TB. 2014. Intensive Neurophysiological rehabilitation system (INRS) new approach for treatment of children with Autism. Rehabilitation of children with neurological disorders. Book of abstracts and congress programme. Materials of 2nd PanSlavic Congress of child neurology, 23–25 April 2014, Yekaterinburg, Russian Federation. Y, NVM Printing House: 126.