• Сучасні підходи до викладання дисципліни «Педіатрія» студентам IV курсу медичного факультету на кафедрі факультетської педіатрії як засіб формування їх креативної особистості
ua До змісту

Сучасні підходи до викладання дисципліни «Педіатрія» студентам IV курсу медичного факультету на кафедрі факультетської педіатрії як засіб формування їх креативної особистості

PERINATOLOGIYA I PEDIATRIYA.2014.1(57):86-89; doi 10.15574/PP.2014.57.86 

Сучасні підходи до викладання дисципліни «Педіатрія» студентам IV курсу медичного факультету на кафедрі факультетської педіатрії як засіб формування їх креативної особистості

 

Шумна Т. Є.

Запорізький державний медичний університет, м. Запоріжжя, Україна

 

УДК 378.016:616_053.2]:378.015.311

 

 

 

Мета роботи при викладанні дисципліни «Педіатрія» на кафедрі факультетської педіатрії полягає в розвитку креативної особистості студентів шляхом відмови від механічного перенесення знань і удосконалення індивідуальної практично-орієнтованої діяльності зі студентами, від засвоєння теоретичних знань до практичного застосування.

 

 

Пацієнти та методи. Студентам IV курсу медичного факультету Запорізького державного медичного університету запропоновано добровільно пройти тестування для визначення рівня їхнього інтелектуального розвитку. Методика «Культурно-вільний тест на інтелект» (СFIT), яку запропонував Кеттел, використана як для індивідуального, так і для групового обстеження, причому опитувальні форми представлені у вигляді малюнків і схем, тому результати тестування не залежали від впливу факторів навколишнього середовища, культури та освіти на студентів.

 

 

Результати. Розвиток креативної особистості студентів спрямований на подальший розвиток їхніх природних здібностей, поліпшення ефективності та результативності навчання, підвищення формування професійних вмінь та навичок.

 

 

Висновки. Вивчення дисципліни «Педіатрія» із залученням інноваційних педагогічних підходів формує у студентів ініціативність, стійкий інтерес до предмету та процесу пізнання, підвищує навчальну, науково-дослідницьку та практичну діяльність.

 

 

Ключові слова: кафедра, педіатрія, креативність, викладання, студенти.

 

 

Література:

1. Андрейцев В. 2005. Сучасна правнича наука та освіта: на шляху до Болонського процесу. Вища школа 3: 36—54.

2. Бабкіна О. 2006. Проблеми підвищення якості вищої освіти в Україні у контексті Болонських реформ. Освіта і управління 1: 91—95.

3. Шушляпин ОИ, Бабаджан ВД, Риндина НГ и др. 2012. Болонский процесс: медицинское образование в контексте творческих педагого-психологических подходов. МЛ 6: 16—20.

4. Волкова НП. 2007. Педагогіка. Навч посіб. К, Академ-видав: 616.

5. Волосовець ОП, Вітенко ІС. 2004. Зміст і форми організації самостійної роботи студента у вищих медичних навчальних закладах ІV рівня акредитації. Медична освіта 1: 5—8.

6. Галюк ВМ, Галюк НМ, Яворський МІ. 2012. Значення принципів Болонського процесу ц підвищенні якості навчання на кафедрі внутрішньої медицини. Буковинський мед вісник 3: 159—160.

7. Дмитришина БЯ, Беш ЛВ. 2009. Досвід організації самостійної роботи студентів IV курсу з педіатрії та його адаптація до умов кредитно-модульної системи навчання. Запорожский мед журнал 11;5: 133—135.

8. Кульчицький ВЙ. 2012. Формування професіогенезу особистості студентів медичних вузів України. Мед освіта 1: 36—39.

9. Маклаков АГ. 2002. Общая психология. СПб, Питер: 592.

10. Національна доктрина розвитку освіти. www.zakon.rada.gov.ua.

11. Поляченко ЮВ, Передерій ВГ. 2005. Медична освіта у світі та в Україні. К, Книга плюс: 284.

12. Панасенко ОІ, Буряк ВП, Каплаушенко АГ та ін. 2011. Проблеми вищої медичної освіти України в умоваї Болонського процесу. Запорізький мед журнал 3: 105—107.

13. Пономарьова-Семенова РО. 2007. Психологічні аспекти розвитку креативності обдарованої особистості. Обдарована дитина 7: 12.

14. Федченко СН. 2006. Использование современных технологий, системы контроля и коррекции знаний студентов в контексте Болонского процесса. Клінічна та експериментальна патологія 5;1: 53—56.